• 8 صبح - 9 شب
  • مراجعه حضوری: به دلیل تغییر مکان، مراجعه حضوری امکان پذیر نیست
  • 09169500599

شرایط و ضوابط

شرایط و ضوابط استفاده از خدمات کارشناسی بدنه و فنی خودرو ماشین چک

سند ذیل کلیه حقوق و تعهدات کاربر و ماشین چک را در قبال یکدیگر تعیین کرده و یک قرارداد لازم الاجرا فی مابین شرکت فرتاک اوکسین وندا با شناسه ملی  14009806655 و کاربر است. کاربر حین ثبت نام و پیش از استفاده از خدمات ملزم به مطالعه شرایط و ضوابط مندرج در این سند میباشد و استفاده از خدمات ماشین چک به معنی پذیرفتن حقوق و تعهدات مندرج در این سند می باشد.
تعاریف و اصطلاحات
ماشین چک : کسب و کاری فعال در زمینه ارائه خدمات کارشناسی بدنه، فنی و مشاوره قیمت خودرو های سواری می باشد.
شرکت: منظور شرکت فرتاک اوکسین وندا (مسولیت محدود) با شناسه ملی 14009806655 است.
کاربر: منظور اشخاصی که با مراجعه به سایت ماشین چک یا از طریق تماس تلفنی یا از طریق مراجعه حضوری اقدام به درخواست کارشناسی خودرو مینمایند.
کارشناس: افرادی هستند که برای انجام کارشناسی بدنه و فنی به محل کارشناسی درخواستی توسط کاربر اعزام شده یا در محل کسب و کار حاضر هستند
گزارش کارشناسی: برگه هولوگرام دار، کد دار و مهردار است که پس از اتمام کارشناسی توسط کارشناس به کاربر تحویل داده میشود
قوه قهریه : هر حادثه خارجی، مقاومت ناپذیر و غیر قابل پیشبینی و در کل غیر قابل اجتناب که کاربر یا کارشناس را از انجام تعهدات خود بازدارد. سیل، زلزله ، آتش سوزی، جنگ ، اعتصاب، بیماری های واگیردارد و یا هر حادثه ای که عملیات کارشناسی را منوقف کند یا به تاخیر اندازد.

شرایط استفاده

  • دریافت خدمات ماشین چک از طریق سایت ماشین چک یا تماس با تلفن مرکز و یا مراجعه حضوری به آدرس مرکز امکان پذیر خواهد بود و پیرو آن نحوه پرداخت وجه کارشناسی از طریق سایت و یا حضوری امکان پذیر میباشد.(نحوه پرداخت)
  • کاربر با ثبت درخواست کارشناسی خودرو از طرق اعلامی، شرایط و قوانین را پذیرفته لذا هرگونه اعتراض فاقد اعتبار خواهد بود.
  • گذر واژه انتخابی کاربر محرمانه بوده و کاربر باید از در اختیار گذاشتن گذر واژه به شخص دیگر بپرهیزد.
  • شرکت موظف است اطلاعات شخصی کاربر و فرم های ثبت شده وی در سایت که شامل اطلاعات شخصی وی( اعم از شماره تماس, آدرس, نوع خودرو و …) میباشد را محافظت کند.(قوانین و مقررات مربوط به رعایت حریم شخصی)
  • ماشین چک چک ملزم به سرویس دهی به کاربر با سن قانونی (18 سال تمام ) می باشد فلذا ثبت نام در سایت و درخواست کارشناسی به منزله پذیرفتن این شرط که کاربر به سن قانونی رسیده می باشد.
  • کاربر ملزم است برای ثبت نام و درخواست کارشناسی از شماره موبایل مورد استفاده خود استفاده کرده و در صورتی که شماره موبایل وارده خاموش بوده و به هر دلیلی مانع برقراری تماس با کاربر شود به منزله کنسلی روال کارشناسی نخواهد بود و وجه عودت داده نخواهد شد . (نحوه فسخ خدمات)
  • کاربر ملزم است نام خودرو را از لیست مربوطه انتخاب کرده و در صورت مغایرت خودرو انتخاب شده و خودروی مورد کارشناسی در صورت نیاز مابالتفاوت را پرداخت کند؛ اگر خودروی مورد کارشناسی حق کارشناسی کمتری داشت شرکت ملزم به پرداخت مابالتفاوت ظرف مدت یک هفته به شخصی که درخواست کارشناسی نموده خواهد بود. (استرداد وجه)
  • کاربر با درج شماره همراه خود میپذیرد که پیامک های تبلیغاتی ماشین چک را دریافت نماید و در صورت تمایل میتواند ازطریق تماس با ماشین چک دریافت پیامک را لغو نماید.
  • گزارش کارشناسی ماشین چک به مدت 24 ساعت پس از صدور معتبر است.
  • بدیهی است در خواست اعزام کارشناسی صرفا از طرق اعلام شده امکان پذیر است و در صورت تماس مستقیم با کارشناس ماشین چک هیچ گونه مسولیتی نمیپذیرد. (نحوه فسخ خدمات)
  • گزارش کارشناسی بدون هولوگرام, کد و مهر کارشناس فاقد ارزش است.(نحوه فسخ خدمات)
  • گزارش کارشناسی صرفا جهت اطلاع سفارش دهنده از وضعیت فنی و بدنه خودرو است و هیچگونه ارزش قانونی دیگری ندارد.
  • خودرو های دو پوششه، خودرو های کاور دار ( از هر نوع ppf یا رنگی ) از گارانتی خارج می باشند .(نحوه فسخ خدمات)
  • تنها در حضور مشتری برگه مکتوب ارائه خواهد شد.
  • سپر و رکاب خودرو جز رنگ بدنه نمی باشد و تاثیری در قیمت خرید ندارد .
  • به دلیل اینکه امکان تعویض قطعات توسط خریدار یا فروشنده بعد از کارشناسی خودرو وجود دارد شرکت هیچ گونه مسولیتی در قبال قطعات تعویضی ندارد لیکن علائم و شواهد تعویض شدگی به رویت کاربر خواهد رسید.
  • شرکت ضمانتی در قبال خودرو هایی که در کلینیک تخصصی به منظور نمایان نشدن ایرادات رنگ شده اند، ندارد.(نحوه فسخ خدمات)
  • بعضی ایرادات فنی در حین استفاده و استهلاک بروز پیدا میکنند، لذا کارشناس پارامترهایی که دستگاه دیاگ به صورت واضح نشان داده و ایراداتی که براساس چک لیست شرکت نمایان است به کاربر تحویل داده خواهد شد.
  • مسولیت تشخیص اصالت و تطبیق شماره شاسی و بدنه خودرو بر عهده کارشناس راهنمایی و رانندگی مستقر در مراکز تعویض پلاک می باشد لذا توصیه میشود قبل از تنظیم سند انتقالی در دفاتر رسمی نسبت به تعویض پلاک و احراز اصالت ئ مطابقت اقدامات مقتضی صورت پذیرد زیرا ممکن است شکایتی از خودرو در ساامانه نیروی انتظامی ثبت شده باشد و یا ایراد قانونی در شماره شاسی و یا بدنه تشخیص داده شود که مانع از تنظیم سند و انتقال خودرو گردد؛ در چنین شرایطی ماشین چک و کارشناسی اعزامی هیچگونه مسولیتی در مورد عدم اصالت و مطابقت نخواهد داشت.

شرایط کارشناسی خودرو

  • کارشناسی خودرو در محیط سایه و در زمانی که خودرو در جای مناسب پارک شده باشد انجام میپذیرد .
  • کارشناسی خودرو تنها در صورت تمیز بودن خودرو و خشک بئدن خودرو امکان پذیراست .
  • کارشناسی خودرو توسط کاربر درخواست داده میشود، کاربر میتواند در محل حضور داشته یا نداشته باشد فلدا لازم به ذکر است گزارش فقط و تنها فقط به کاربر ارائه میشود و نه به مالک خودرو.
  • کارشناسی در صورتی که مالک و کاربر متفاوت باشند تنها در صورت همکاری مالک امکان پذیر خواهد بود و در صورت عدم همکاری مالک در گزارش قید خواهد شد و در صورت بروز هر گونه اختلاف بین کاربر و شرکت گزارش ملاک استناد خواهد بود.
  • کارشناس ماشین چک موظف است با دقت و با استفاده از مهارت خود با استفاده از ابزارهای دقیق و پیشرفته کارشناسی خودرو را انجام داده و برگه کارشناسی را ارائه دهد.
  • کاربر ملزم به در اختیار قرار دادن آدرس دقیق خواهد بود، لذا در صورت عدم تطابق آدرس با آدرس خودرو و حضور کارشناس در محل ابتدایی، اگر کارشناسی  دیگری به وی ابلاغ شد به کارشناسی دیگری خواهد رفت و کاربر  میبایست تا اتمام آن کارشناسی صبر نموده در غیر این صورت به دلیل حضور کارشناس در محلی که در ابتدا به صورت اشتباه به وی ابلاغ شده بود 50 درصد ار مبلغ کارشناسی کسرمیگردد و مابقی ظرف مدت 72 ساعت به حساب کاربرارجاع داده خواهد شد.(استرداد وجه)(نحوه فسخ خدمات)
  • کارشناس ملزم به سی دقیقه انتظار برای فراهم شدن شرایط کارشناسی خواهد بود، این شرایط شامل حضور خودرو، تمیز و خشک بودن خودرو ، داشتن فضای کافی برای کارشناسی و تمامی موارد لازم برای انجام و اتمام کارشناسی است. در صورت فراهم نشدن شرایط کارشناسی پس از سی دقیقه کارشناس محل را ترک نموده 50 درصد مبلغ کارشناسی مسر میگردد و مابقی ظرف مدت 72 ساعت به حساب کاربر واریز خواهد شد. (استرداد وجه)(نحوه فسخ خدمات)
  • کاربرانی که از طریق تلفن و یا حضوری اقدام به درخواست کارشناسی مینمایند ملزم به پرداخت حق کارشناسی پیش از شروع کارشناسی خواهند بود.
  • در صورت بروز شرایطی که به آن قوه قهریه اطلاق میگردد، زمان کارشناسی مجددا حسب توافق طرفین انتخاب خواهد شد لیکن اگر کاربر درخواست کنسل کردن کارشناسی را داشت شرکت ملزم است ظرف مدت 72 ساعت وجه پرداختی را به وی بازگرداند. (استرداد وجه)(نحوه فسخ خدمات)
  • ماشین چک جهت بررسی کیلومتر پیمایش خودرو از دستگاه دیاگ استفاده میکند لیکن افراد سودجو جهت غش در معامله میتوانند مسافت پیموده شده را به گونه ای که دستگاه تشخیص ندهد کم نموده. ماشین چک مسولیت چنین شرایطی را نمیپذیرد و صرفا میتواند به کیلومتر نشان داده شده توسط دیاگ استناد کرده و طبق شواهد موجود شفاها اعلام نماید که شرایط خودرو گواه تایید مسافت پیموده شده هست.
  • هزینه کارشناسی به وضوح در سایت ماشین چک موجود است و پرداخت هر مبلغی به هر عنوانی اعم از انعام، هدیه و غیره ممنوع است.
  • تست رانندگی فقط با اجازه مالک و بنا به تشخیص کارشناس در شرایط مناسب مکانی و زمانی صورت میگیرد و بروز حادثه به هنگام تست به مسولیت کارشناس خواهد بود.
  • کارشناس صرفا در قیمت خودرو نقش مشاور دارد و قیمت نهایی بسته به توافق طرفین خواهد داشت.

شرایط تضمین گارانتی

بدیهی است اقلام مصرفی خودرو شامل انواع مایعات هیدرولیکی و غیر هیدرولیکی به کار رفته در خودرو ، انواع فیلتر ؛ لاستیک، لنت ترمز و موارد مشابه و مسائل فنی شامل گارانتی نمی باشند.
وجود مواد غیر استاندارد در روغن موتور یا گیربکس، ایراد در زیر شاسی، ایراد در کفی صندوق هایی که کف پوش آنها به هر نحو چسبیده باشد و وجود مشکل در قسمت هایی از خودرو که در دید کارشناس نیست شامل تضمین نمی گردد.(نحوه فسخ خدمات)
ضمانت کارشناسی محدود به بدنه و رنگ خودرو می باشد.
اگرکاربر به هر نحوی اجازه بررسی هر موردی از خودرو را به کارشناس نداد و یا شرایط کارشناسی به هر نحو فراهم نبود، آن مورد از گارانتی خارج میگردد.(نحوه فسخ خدمات)
کارشناسی به منظور تشخیص عیوب خودرواست فلذا با توجه به اینکه قطعات خودرو ممکن است پس از باز شدن ایرادات مختلف داشته باشند کارشناس فقط و تنها فقط با استناد به دستگاه های پیشرفته عیبیابی و با استناد به مواردی که به وی آموزش داده شده ایراد کلی قطعات را بازگو میکند و جزییات بر عهده وی نمی باشد از این رو شرکت از گارانتی مسائل فنی خودداری می نماید.(نحوه فسخ خدمات)
تعیین هزینه رفع عیوب بر عهده کارشناس نمی باشد .
اعلام اشتباه در کارشناسی توسط کاربر ظرف مدت 24  ساعت از زمان گزارش میبایست دراختیار ماشین چک قرار گیرد و متعاقبا مستنداتی که اثبات ادعای کاربر را در پی داشته باشد به ماشین چک ارجاع گردد .
در صورت اثبات اشتباه کارشناس شرکت صرفا هر خودرو را تا سقف (00000 میلیون تومان) ضمانت میکند.
در صورت عدم توافق طرفین در زمینه هرگونه اختلاف، مرجع بالا تر …………………… مسول رسیدگی به اختلاف خواهد بود.
کارشناس ممکن است تحت شرایط خاص فراهم شده توسط کاربر یا مالک از جمله استفاده از مواد خاص در تمیزی خودرو کارشناسی را انجام دهد. چنانچه این عوامل دقت کارشناس را کم کند و ایرادات خودرو را بپوشاند به گونه ای که ایراد به چشم غیر مسلح دیده نشود؛ در اینگونه شرایط ضمانت شامل حال کارشناسی نخواهد شد. ملاک گزارش کارشناس و ذکر شرایط خودرو در زمان کارشناسی خواهد بود .(نحوه فسخ خدمات)

سایر شرایط 

اگر شرطی از شروط ذکر شده در این سند به واسطه دلایل و ضوابط قانونی نا معتبر باشد تنها همان شرط از وجاهت قانونی ساقط میگردد و سایر بخش های سند از اعتبار قانونی  برخوردار بوده و لازم الاجرا خواهد بود.
این سند در هر زمانی بنا به شرایط، اوضاع و احوال و صلاحدید شرکت می تواند بروز رسانی شود و نسخه جدید همواره در وبسایت ماشین چک قرار خواهد گرفت فلذا کاربر موظف به بررسی نسخه بروز شده بوده و در صورت عدم توافق می تواند به استفاده خود از سرویس ماشین چک خاتمه دهد.
نماد کارشناسی خودرو اهواز
تشخیص رنگ خودرو اهواز